4 tips til at bevare løbemotivationen

Hånden på hjertet så er motivationen der bare ikke hver evig eneste dag. Nogle dage skal man nærmest slæbe sig selv afsted og andre dage flyver man nærmest bare ud af døren. Jeg elsker personligt løb og sætter virkelig pris på det. Ufrivillige løbepauser får virkelig en til at sætte endnu mere pris på løb 😀 På trods at det så bruger jeg selv nogle af de her små tips i mit løb og i dagligdagen. Måske du også kan have glæde af dem? 🙂

4 tips til at bevare løbemotivationen

  1. Del dit løb med andre. Du kan eventuelt finde dig en løbemakker. Personligt synes jeg, at løb går meget lettere, når jeg har en at snakke med undervejs. Det kan også være en veninde der cykler ved siden af dig 🙂
  2. Udforsk nogle nye ruter. I stedet for altid at løbe den samme og vante rute, så prøv nogle nye ruter af. Det kan enten være spontant, eller du kan på forhånd lave en rute i fx Garmin. Du kan se her, hvordan man gør. En anden lille sjov ting er city strides. Hvor du skal forsøge at løbe så mange gader som muligt. Her kan du også konkurrere imod dine løbevenner 🙂
  3. Stop med at kig på dit ur konstant. Tiden kan ofte føles uendelig lang, hvis du konstant kigger på dit ur. Prøv at sig til dig selv, at du næste gang på din lange ur ikke må kigge på dit ur den første halve time fx.
  4. Find dit yndlings musik. Eller en god podcast eller lydbog. Noget du gør du ikke på samme måde tænker over, at du løber. Mentalafledning kan vi måske også kalde det 😉
“Vi skal den her vej”

En sidste reminder er at det er helt normalt, at man ikke føler sig lige så motiveret til alle ens træningspas. Løb er som livet. Det går op og ned og laver nogle sjove krøller nogle gange. Og det er præcis som det skal være.

TAK fordi du læste med 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Please reload

Vent venligst...