4 tips til din morgentræning

Det kan være udfordrende, ja for ikke at sige pisse svært, at komme ud og få klaret en morgentræning. Særligt hvis det ikke er en vane. Det kræver et ekstra spark i måsen at stå ud fra sin varme dyne for at komme ud og løbe. Jeg kan dog trøste dig med, at du langt fra er den eneste der har den følelse. Det ER svært. Jeg havde også selv svært ved at få det gjort til en vane. Og jeg kan stadig til tider synes det er svært. Dog har jeg nogle tips du måske kan bruge 🤍

4 tips til din morgentræning

1. Læg tøjet klar aftenen før, så du bare skal hoppe op og tage det på. På den måde skal du mentalt ikke tænke over det og dit hoved er allerede indstillet fra aftenen før på, at du skal ud på en morgentræning.

2. Planlæg gerne din træning på forhånd. Hvor du skal løbe hen, hvad du skal træne. Så skal du nemlig ikke tænke over det midt om morgen. Forskning har vist at jo mere OCD du er omkring en rutine, jo mindre hjerneaktivitet skal du også bruge. Og det kan vores hjerner godt lide – særligt om morgenen 🙂

3. Gå i seng i ordentlig tid, så du får en god nats søvn og er frisk når du vågner. Gå gerne i seng på samme tidspunkt hver dag og stå op på samme tid. På den måde skraber du nogle gode rutiner for dig selv 🙂

4. Hav gerne en træningsaftale eller meld dig på et hold. På den måde er du mere forpligtet til at skulle møde op og komme ud af døren.

OG glem ikke at man jo ikke fortryder en træning, når den er klaret. Og hvilken dejlig start det ikke er at bevæge sig fra morgenen af 🙂

Et bonus tip

Derudover er en anden vigtig faktor, at man ikke sætter barren for højt. Med at sætte den for højt mener jeg, at du også skal være realistisk overfor dig selv. Start gerne i det små. Hvis du ikke er vant til morgentræning, men gerne vil have det implementeret i din dagligdag, så start med en enkelt morgentræning. Gerne af kortere varighed en gang om ugen. Så kan du langsomt øge enten tiden eller antallet over tid. Dette så du ikke bare går direkte fra 0 x morgentræning til udelukkende at køre morgentræning. Chancen for at køre død i det er større end ved hvis du gradvist implementerer det 🙂

TAK fordi du læste med. Det betyder mere end du tror 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Please reload

Vent venligst...